Fyraftensmøde om Fokuseret Tilbud 21.november

Bliv klogere på processen bag et fokuseret tilbud.

På dette digtiale fyraftensmøde bliver du klogere på projektet ’Fokuseret tilbud’, som kort sagt går ud på at lave en plan for, hvordan bibliotekernes digitale tilbud kan konsolideres, så det fortsat er attraktivt for borgerne og økonomisk bæredygtigt for folkebibliotekerne – både når vi snakker om  implementering og den efterfølgende drift.

Bibliotekernes digitale tilbud bliver stadig mere populære, og øget popularitet medfører øgede udgifter til det digitale område. Ikke mindst da brugernes forventninger til funktionalitet og kvalitet af de digitale tilbud løbende øges. Samtidig mister Litteratursiden, Biblioteksvagten, eKurser og Bibzoom pr. 1/1 2024 et samlet driftstilskud fra Slots- og Kulturstyrelsen på 3 mio. kr. årligt og det er forventningen, at disse nettjenester bliver indlemmet i foreningen.

’Fokuseret tilbud’ skal udarbejde et målbillede samt en implementeringsplan for denne proces.

Obs! Fyraftensmødet er kun for medlemmer - det vil sige, ansatte på folkebiblioteker.

Fyraftensmødet bliver afholdt digitalt d.21. november kl.15:00 - 15:45.

Bemærk: Du får ikke en email-bekræftelse på tilmelding, men vil modtage en invitation med et link, nogle dage før mødet.

Tilmeld dig herunder - vi glæder os til at se dig!